Generalforsamling 2023

Generalforsamling 2023

Grundejerforeningen Baunehøj, referat fra generalforsamling 24/4 2023
Pkt. 0. Vores konsulent hos YouSee, Henrik Ellesø var inviteret til at orientere om fibernet og bland selv
pakker, inden generalforsamlingen startede. Han oplyste også, at vi kunne blive kompenseret for det store
nedbrud vi havde i 3 dage ved at skrive til klagerprivat@yousee.dk, angiv 72 timer og husk at oplyse om
adresse. YouSee info om priser er :Grund 312,-Mellem 500,- Fuld 640.-.Han oplyste også at inden for et par
år ville vi få tilbudt gratis fibernet installeret.Vi har også lavet en aftale med Hiper om billigere bredbånd.
Formanden orienterede om et tilbud på Fibernet fra Global Connect til 2500 kr. pr. parcel, med kabel helt til
boks i boligen. Dette emne blev yderligere diskuteret under Punkt 6. Eventuelt.
Pkt. 1. Valg af dirigent:
Tommy Sørensen blev valgt til dirigent og kunne konstatere at generalforsamlingen var lovligt indvarslet og
dermed beslutningsdygtig. I alt 25 medlemmer var mødt frem til generalforsamlingen.
Pkt. 2. Formandens beretning:
Speciel velkomst til nye medlemmer. Potentielt 5 -6 nye ejere. Vi har gjort det til en tradition at servere
smørrebrød samt øl og vand efter genforsamlingen, til lidt socialt samvær. Det har været svært som altid, at
vurdere hvor mange grundejere der ville møde op til generalforsamlingen, da der skal købes ind af kaffe,
brød, øl og vand mm. Så vi har overvejet fremtidigt at bede om tilmelding pr. mail.
Omtale af Velkomstbrev. Ifølge vedtægterne skal vi have veldrevne haver, så vi kan opretholde et attraktivt
boligområde! Campingvogne, både og antenner er ikke tilladt opstillet på vores grunde. Der må heller ikke
afbrændes haveaffald, så kommunen har en afhentnings ordning tilmelding på tlf. nr. 43282828.
Belysning af hus og på grund: Venligst vis hensyn til naboer, når der planlægges udendørs belysning, at
dette ikke genere naboerne.
HOFOR: HOFOR har oplyst, at projektet med udskiftning af vores vandledninger kan vare helt til næste
sommer. Nyeste opdatering er dog nu ultimo juli 2023
Parkeringskorps Brøndby er oprettet 1.2.2021. Hvis man har problemer så brug ”giv et praj” app’en.
Støj: 12 af omegnskommunernes Borgmestre ønsker at nedsætte hastigheden på motorvejene i området til
80 km/t.
Lukning af Voldgaden: Brev angående lukning af Voldgade er blevet sendt til kommunens Teknik udvalg.
Forslaget står på trafikhandlingsplanen i 2019.
 Efter generalforsamlingen har kommunen vedtaget at Voldgaden lukkes for biltrafik. Desværre kun fra
ParkAlle, men med åbning fra Brøndbyøstervej. Vi arbejder videre med sagen for at få helt lukket
Temamøde i kommunen: Bestyrelsen har været til temamøde, som omhandlede forslag til regler for
hvordan forhaver generelt skal se ud i Brøndby kommune. Her var det vigtigt at få mere grønt, samt at
undgå store plankeværker, betonmure og lignende samt store flisearealer i forhaverne. Dette emne er
stadigvæk på idé-stadiet, men kommunen arbejder på det.Kommunal høring til august.
Parkering af biler på vores veje! Pas nu på vores næsten nye fliser, de er ikke af de bedste materialer og
knækker derfor let. Man skal have mindst 2 p-pladser på egen grund.
PKt. 3 Regnskab:

Kassereren fremlagde regnskabet. Forsyning af EL er steget meget. Selvrisiko på standere er stadig 3000 kr.
Mæglergebyr har vi sat op til 500 kr. pr. henvendelse, som er en indtægt til grundejerforeningen.
Efter påkørsel har TDC-net repareret en boks, som Sacho-Lind skal betale.
Udgift og vedligeholdelse til hjemmeside blev gennemgået. Spørgsmål blev stillet om hjemmesiden
stadigvæk er relevant.
Revisor har påtegnet regnskabet og regnskab blev godkendt.
Pkt. 4 Budget:
Kassereren redegjorde for stigning af kontingent med 50 kr. pr. husstand for at imødegå større underskud i
budgettet. Kontingent er hermed 250 kr. pr. husstand fremover.
I budgettet er der afsat penge til en vejfest.
Forslag om at nedlægge ejerforeningens hjemmeside blev fremsat, da meget aktivitet er overført til EF
FaceBook-gruppe.
Budgettet blev godkendt af generalforsamlingen.
Pkt.5 Valg til bestyrelse:
Hele bestyrelsen og revisor er på valg hvert år.
Jørn Bek Laursen (formand), Johannes Johansen (kasserer), Tomas Bjørup (næstformand), Tommy Sørensen
(suppleant) og Annette Reckendorph (revisor), blev alle genvalgt.
Pkt.6 Eventuelt:
Formanden har indhentet tilbud på fibernet og det blev livligt diskuteret om vi skal have fibernet eller vente
på 5G. Global connect kræver at vi går sammen med nabo grundejerforeningen, for at tilbudet kan holde.
Formanden oplyste, at i forbindelse med det igangværende arbejde med udskiftning af vandledning vil det
være en god idé at have en spand vand stående da de åbner og lukker vilkårligt. Angående en vejfest kunne
en denne afholdes en lørdag efter skolernes sommerferieperiode. Dog skal nogen melde sig til at
organisere et festudvalg.
Bestyrelsen er blevet opfordret til at se på vedtægterne med hensyn til mere tidssvarende paragraffer. For
eksempel skal vedtægterne opdateres vedrørende regler for støj og brug af havemaskiner? Eventuelle
forslag vil blive taget med på næste generalforsamling.
Der er bekymring for parkeringsplads i vores område, hvis Voldgaden lukkes. Bestyrelsen vil være i dialog
med kommunen om anlæg af nye parkeringspladsen til erstatning for parkeringspladsen ved Voldgaden.
Under emnet Temamøde blev der diskuteret om der er regler for belægning med f.eks. fliser eller
lignende,Ifølge Byplanvedtægt nr. 22, er der ingen regler for dette for vores grundejerforening.
Generalforsamlingen blev sædvanligvis afsluttet med smørrebrød, samt øl og vand. Tak for et godt møde!
Jørn Bek Laursen (formand), Skovbuen 63. Johannes Engholm Johansen (kasserer), Skovbuen 61.
Tomas Bjørup (næstformand), Baunedammen 10. Tommy Sørensen (suppleant), Skovbuen 71